9 Şubat 2008 Cumartesi

Kimlik üzerine sorular

Kimlik bir alışkanlıklar bütünü müdür? Görülen, duyulan, kabulenilen bir şey midir?

Kimlik edinilir mi, yoksa zaten var mıdır?

Kimlik değişir, gelişir, derinleşir mi?

Kimlik bireysel, özgür bir tercih midir? Yoksa varolanın yaşanması mıdır?

Kimlik bir muhalefet aracı olabilir mi? Bir isyan olabilir mi?

Kimlik bir özelliğe indirgenebilir mi?

Kimliği tarif için hazır bir reçete var mıdır?

Savunduğumuz, üzerimize giydiğimiz kimlik ne kadar bizimdir?

1 yorum:

Yalanlara doyduk. dedi ki...

Şalom,
önemli bir konuya değnmişsiniz!
Kimlik tek renkli olmamıdır?
Kendimden yola çıktım, ben humanistim (hep değil ama) kemalistim (hep,Şamanistim (hep) rindim (hep) bu liste çok uzar gidre. Kimlik 0ben kimimin bir nevi belgesi yaşam tarzında, yaşamda duruşta -paylaşımlarda insan kimliğini kendi ile her bir yere götürür.
Bazen sanıyorum ki artık "kim/likler" de tek üniforma olmuş gibi yada bir yere gruplara/düşünceye/akınlara ayak uydurmak olmuş gibi "kim/lik".
Bir koyun sürüsünde kuzuların bile kimlikleri var -çoban her birine bir ad verirken -kuzunun bir kim/liği/özeliğine dayanarak isim verir...
Başta yazdığım gibi önemli bir "soruya"/ "Konuya" parmak basmışsınız...
Sağlıcakla