24 Mart 2009 Salı

Hayır Amanlı Ol

Kanımızı donduran bir reklam filmi izledik. Bu akşamda yayınlanmakta.

Günün yorgunluğunu atmak için tv karşısında oturduğumuz ve ne verilse onu almaya hazır olduğumuz bir anda Fatih Terim ve talebeleri bir reklam filminde , vahşi hayvanların görüntülerinin eşliğinde " amansız ol " sloganıyla karşılaştık, kanımız dondu.

Hani bunu aklı evvel bir reklam şirketi dikkat çekmek için yapmış da, Fatih Terim , Öğrenciler, Rtük kimse böyle reklam olmaz, böyle mesaj verilmez dememiş mi? Reklamın verdiği çarpık sosyal mesajı bir kenara bırakılm , futbolla sınırlıyalım. Fairplay neydi o zaman? Bir ayakabı firmasının reklam ücreti karşılığında feda edilebilecek bir şey miydi?

Amansız olmakda, kim gibi ? Bununun sınırı yok ki. Aklımıza gelen amansızları saymıyalım.

Bir de amansız nasıl olur diye saymışlar , tepki çekmemek için olacak herhalde. Zahmet etmesinler saydıklarının hiç biri amansızın tanımı değil, ne olduğunu biliyoruz.

Hayır amansız olmayalım. Düşene tekme vurmayalım, kaldıralım tozunu silkelim, yaralarını saralım. Aman verelim, aman verilenlerden olalım, insan olalım

İzlemiyenler için :

http://video.google.com/videosearch?q=amans%C4%B1z+ol&emb=0&aq=f#

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne alakasi var? Bunun bir reklam oldugunu unutmamak lazim, kimseye savas ilan edildigi falan yok. Gundemde kalmak isteyen esas bu isi boyle taraflara cekip, Nike uzerinden prim almak isteyenlerdir. Cok da guzel AMANSIZ OLUNUR, kimseye de bisey olmaz.

Cüneyt Uzunlar dedi ki...

Çok alakası var!

Futbol savaş değil sipordur bi kere...

Futbolcu da savaşçı değildir...

Hedef gol atmak ve gol yememektir...

İyi koşan, kondüsyonu yüksek olan, topa basan, iyi paslaşan (takım olan), iyi orta yapan, iyi şut çeken, iyi savunma yapan, rakibinin ve kendinin zaaflarını doğru çözümleyip doğru taktik uygulayan takım kazanır...

Gerisi lüzûmsuz ve fuzûli...

Sayın adsız, ilkokul bahçelerini şöyle bir dolaşacaksınız ve göreceksiniz ki çocuklar birbirlerine "Amaaaaansızzz!" diye bağırarak uçan tekme atıyorlar...

Komuşumuzun çocuğu "Amansızzz! Ben amansızımmm!" diye bağırıyor günlerdir...

Evet, öyle birden, hemen kimseye bir şey olmuyor...

Fakat siportmen bir nesil yerine amansız bir nesil boyveriveriyor...

"Amansız!" diye poz kesileceğine her semte yüzme havuzu, basket, futbol sahaları istiyorum...

Bir de dostluk, dayanışma, centilmenlik üzerine deyişler, özdeyişler...

Şu reklama ödenen parayla kimbilir kaç tane tesis yapılırdı...

Sorun propaganda ise...

En iyi propaganda galibiyettir sayın adsız...

Umarım futbolcularımız amansızlık gazına gelmez de adam gibi top oynar ve kazanırlar Ispanakya'da...

Ben bu tür gazlamaları eve gelen ustalara benzetiyorum...

Ustayız diye geliyor...

Yapacam diyor daha da bozuyorlar...

Lan görüyorum bozdun...

Yok, beriki anlatıyor da anlatıyor...

Bahaneler bahaneler...

Yok Servet sakattı, yok Nihat iyileşemedi tam, yok Emre'nin ailevi sorunları var...

Öfff ya öfff...

İki gün sonra da amansız vaazları, amasız gazları...

Yemezler...