Beyhude bir çaba mıdır geleneğin peşinde olmak? Kervan çoktan kalkmış bıraktığı ateş sönmüş, yerine yeni yolcular konmuş, yeni hikayeler söylenmekte.
Geçmişten hatırladıklarımız hep iyi şeyler; oysa onlarında ne sıkıntıları yanlışları vardı; gölgeleri bugüne uzanan.
Su eski sandalları yuttu, kıyıya ulaşanların anlattıklarının peşindeyiz. İnsanlık adına, geleneğin söyledikleriyle, sandala su aldırmadan , yeni şeyler söylerek sandalcı olmak derdimiz.
2 yorum:
Nahivcinin sandalında kayıkçı olmak, kullanılan bir tabir midir açıkçası bilmiyorum. ilk defa duydum ve çok hoşuma gitti.olmayı dert etmekten ziyade becerip olabilsek keşke..
Nahivci / gramerci. Dün yazdığım yazıdaki imla hatalarını düzenlerken bunaldım ve Mesnevideki bir hikaye geldi aklıma. :))
"Bir nahiv âlimi, gemiye binmişti. O kendini beğenmiş âlim, yüzünü gemiciye dönüp,“Sen hiç nahiv okudun mu?” demişti.
Gemici “hayır” deyince demişti ki : “Yarı ömrün hiçe gitti.
Gemici bu söze kızdı, gönlü kırıldı. Fakat susup derhal cevap vermedi.
Derken rüzgâr gemiyi bir girdaba düşürdü. Gemici, o nahiv âlimine bağırdı:
“ Yüzmeyi bilir misin, söyle!” Nahivci “Bilmem bende yüzgeçlik arama”
Deyince “Nahiv âlimi, bütün ömrün hiçe gitti. Çünkü gemi bu girdapta batacak." 2831-2840
Mutlaka birden fazla anlamı vardır ben emeğiyle geçinen, hayatla öğrenen, ayakta duran sıradan insana olmak en güzeli anlamı üzerinde bir şeyler yazmayı denedim :))
Yorum Gönder